stet0201.gif (11974 bytes)


stedsayi.gif (1704 bytes)



 

Okuduklarımızdan

Yüksek Öğrenim Eğiticileri ve Yetişkin Döneminde Öğrenen-Öğreten Herkes İçin

Eğitici Cep Kitabı

Prof. Dr. Emine Demirel Yılmaz

TTB Yayınları 200 Sayfa 2001 Ankara

            Hazır bulmuşken gökkuşağını

            Bir dilek geçirdim içimden

            Biliyorum gerçekleşecek bir gün

            Eğer yitirmezsem ümidimden

            Yazar önsözünde kitabı yazma gerekçesini şöyle dile getiriyor: “Bilindiği gibi üniversitelerin üç temel görevi ve sorumluluğu vardır: birinci sırada bilgi üretmek (bilimsel araştırma), ikinci sırada eğitim, üçüncü sırada hizmet yer almaktadır. Ülkemizde öğretim üyelerinden bu üç işlevi de gerçekleştirmesi beklenmektedir. Ancak işlevler farklı ağırlıklarla ele alınmaktadır. Kurumsal istek olarak birinci sırada hizmet, ikinci sırada eğitim ve üçüncü sırada araştırma, bir baskı unsurudur. Kişisel getiri olarak ise, hizmet yine birinci sırada, araştırma ikinci sırada ve eğitim üçüncü sırada yer almaktadır. Öğretim üyesinin üç işlevinden biri olan eğitim, hem kurum isteği, hem de kişisel getiri olarak hep arka sıralarda bulunmaktadır. Bunun sonucu olarak günümüz Türkiye'sinde herkes eğitim sorunlardan söz etmektedir. Herkesin çok iyi bildiği bu sorunların nasıl çözüleceği ve kimin çözeceği ise hep belirsiz ve anlaşılmaz kalmaktadır. Genellikle sorumluluk sisteme yüklenmekte ve "önce bu sistemi değiştirmeliyiz" diye öneriler ortaya çıkmaktadır. Ancak sistem, sorumluluk taşıyabilecek somut bir varlık değildir; sistem içerdiği herşeyden oluşan soyut bir kavramdır. Eğitim sisteminde tüm yönetim kadroları (bilim anabilim dalı başkanları, bölüm başkanları, fakülte dekanları, üniversite rektörleri, YÖK başkanı ve kurulları, Milli Eğitim Bakanı, Başbakan ve Cumhurbaşkanı) birincil olarak eğitimden sorumludurlar. İkincil olarak tüm eğiticiler eğitim sorumluluğunu paylaşmaktadır. Bence kendi sorumluluğunu yerine getirmeyenler, başkalarını Feleştirmemelidir. Bu aşamada "yönetim istek ve iradesi" ile, basit alt yapı düzenlemeleri yapılmasının ve eğiticilerin nitelik ve nicelik olarak yeterli düzeye getirilmesinin, mevcut düzen içinde eğitim sorunlarını çözmenin başlangıç noktası olacağına inanıyorum.”

 

.......