e-posta

   Eski Sayılar | Künye | Ana Sayfa

TIP DÜNYASI
 

.

1 Ekim 2002  Sayı: 91

 

Özel hastaneler ve reklam

Rekabet ve kar üzerine kurgulanmış bir ortamda sağlık hizmeti sunan özel kurumları tanıtım açısından bağlayan bir çerçeve bulunmakta mıdır?

Hekimlerin her türlü mecra ortamında yapabilecekleri ilanlar 1219 sayılı Tababet ve Şuabatı Sanatlarının Tarz-ı İcrasına Dair yasanın 24. maddesi ve Tıbbi Deontoloji Nizamnamesi'nin 8 ve 9. maddeleri ile tanımlanmıştır. Diğer biçimlerde ilan, reklam, vb.lerini yapmaları yasaklanmıştır.

Özel hastaneleri “reklam” açısından bağlayan düzenlemeler yukarıda anılanlardır. Bu düzenlemeler özel hastaneler ve özel ayaktan teşhis ve tedavi merkezleri için de geçerlidir. Bu sağlık kuruluşları ek olarak resmi olarak onaylatılmış isimlerini ilanlarında yazabilmektedirler. Tüm bu kuruluşlarda çalışan hekimlerin ad ve soyadı ile Tıpta Uzmanlık Tüzüğü'ne göre kabul edilmiş uzmanlık alanları, akademik ünvanları ve sağlık kuruluşunun adresi yazılabilmektedir.

Yukarıda belirtilen yasa ve tüzük maddeleri dışında resim veya herhangi bir yazılı bilgi içeren reklam, ilan, vb. yapılması durumunda, özel hastanelerin başhekimleri, özel ayaktan teşhis ve tedavi merkezlerinin sorumlu hekimleri hakkında tabip odası yönetimi tarafından disiplin soruşturması açılması gerekmektedir. Ayrıca, 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 16. maddesine aykırı hareket gerekçesiyle de, Türk Tabipleri Birliği'nin de üyesi olarak görev yaptığı Sanayi ve Ticaret Bakanlığı bünyesindeki Reklam Kurulu'na başvuruda bulunulabilir.

 

TIP DÜNYASI

Sayfa başına git         Başa dön