Dr. Füsun Sayek II. Eğitim Hastaneleri Kurultayı yapıldı

Dr. Füsun Sayek II. Eğitim Hastaneleri KurultayıDr. Füsun Sayek II. Eğitim Hastaneleri Kurultayı, Türk Tabipleri Birliği Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu, İstanbul Tabip Odası ve Ankara Tabip Odası tarafından, İstanbul Tabip Odası'nın ev sahipliğinde Dr. Siyami Ersek Göğüs Kalp ve Damar Cerrahisi Eğitim ve Araştırma Hastanesi Oditoryumu'nda, 24 Mart 2007 tarihinde yapıdı. Sonuç Bildirgesi için tıklayınız...

 

 

Kurultay Sunuları için tıklayınız...

 

Dr. Füsun Sayek 2. Eğitim HastaneleriKurultayı Sonuç Bildirgesi

Dr. Siyami Ersek Gögüs Kalp ve Damar CerrahisiEğitim ve Araştırma Hastanesi

24 Mart 2007 - İstanbul

Türk Tabipleri Birliği -UzmanlıkDernekleri Eşgüdüm Kurulu, İstanbul Tabip Odası ve Ankara Tabip Odası'nın ortaklaşadüzenlediği Dr. Füsun Sayek 2.Eğitim Hastaneleri Kurultayı, 24 Mart 2007tarihinde Dr. Siyami Ersek Gögüs Kalp ve Damar Cerrahisi Eğitim ve AraştırmaHastanesi Oditoryumunda gerçekleştirildi. Kurultaya Eğitim Hastanesi bulunan 8ilden; toplam 20 Eğitim Hastanesi, 10 Tıp Fakültesi ve 30 Uzmanlık Derneğitemsilcilerinden oluşan 186meslektaşımız katıldı. Kurultay, "Eğitim Hastanelerinin Durumu;Eğiticilerin Atanmasındaki Hukuki Süreçler, Sağlık Bakanlığı'nın EğitimHastanelerine Bakışı, Eğitim Hastanelerinde Neler Oluyor? Eğitim HastaneleriNasıl Yönetiliyor? Asistan Hekim: Hizmet mi, Eğitim mi?" başlıklarının yeraldığı bir panelde sürdü. Öğleden sonra ise, "Nasıl Bir Eğitim Hastanesi?"başlıklı bir panel ve "Tıpta UzmanlıkEğitiminde Yeni Yönelimler" ve "Sürekli Tıp Eğitiminden Sürekli MeslekiGelişime" konulu ikili konferans yapıldı. Kurultayın son bölümü "GüncelGelişmeler Üzerine Çalışma Grupları Toplantıları" başlığını taşıyordu. Bubölümde "Mesleki Mali Sorumluluk Sigortası", "Tıpta Uzmanlık Kurulu" ve "EğitimHastaneleriyle İlgili Yeni Düzenlemeler" başlıkları görüşüldü.

Aşağıdaki sonuç bildirgesi kurultay katılımcıları ilebirlikte oturumların sonunda hazırlandı:

1. Ülkemizde uzmanlık eğitimi Sağlık Bakanlığı,üniversiteler ve Türk Tabipleri Birliği'nin eşit düzeyde temsil edildiği özerkbir otorite olarak Tıpta Uzmanlık Kurulu tarafından planlanmalıdır. Bu kuruluzmanlık eğitim sürelerinden rotasyonlara, uzmanlık eğitimi verilebilecekfiziki koşullardan uzmanlık eğitimi verecek eğiticilerin seçilmesi vedeğerlendirilmesine kadar bugün çok farklı tartışmalara yol açan birçok konudakarar verme ve düzenleme yapma yetkisine sahip olmalıdır. Bu kurulun ilk göreviuygulanabilir ve bilimsel bir tıpta uzmanlık tüzüğü ve ilgili yönetmeliklerininhazırlanması olmalıdır.

2. Uzmanlık eğitiminin asıl amacı eğitim kurumundakihizmet eksiğini gidermek değil hizmet-eğitim dengesi gözetilerek ülkemizinuzman hekim ihtiyacı doğrultusunda uzman hekim yetiştirmek olmalıdır.

3. Eğitim hastanelerindeki çalışma koşullarıdüzeltilmeli, çalışma saatleri ve nöbet sayıları makul düzeylere çekilmelidir.

4. Eğitim hastanelerinin bütçeleri eğitim vearaştırmayı da gözeten bir şekilde yeniden düzenlenmeli, ülkedeki farklı eğitimkurumlarındaki eşitsizlikler olumlu yönde düzeltilmeye çalışılmalıdır. Eğitimkurumları arasında standardizasyon sağlanmadan yeni eğitim kurumlarıaçılmamalıdır.

5. Performansa dayalı ücretlendirme uygulamasıhastaneleri birer işletmeye dönüştürmekle kalmamakta; aynı zamanda eğitimdeyetersizliğe, çalışma barışının bozulmasına, motivasyon eksikliğine,hekim-hasta ilişkisinde bozulmaya ve etik değerlerde yozlaşmaya yol açmaktadır.Bu nedenlerle eğitim hastaneleri performans kıskacından kurtarılmalıdır.

6. Eğitim hastanelerinde eğitici kadroların tam günçalışması özendirilmeli ve bu konuda gerekli mali ve idari düzenlemelerözendirici tedbirlerle yapılmalıdır.

7. Eğitim Planlama Koordinasyon Kurulu, bir istişarekurulu olmaktan ziyade hastanenin tıbbi, eğitim ve araştırma ile ilgili tümfaaliyetlerini yürüten/yöneten/denetleyen bir organı haline getirilmelidir.

8. Hekimlerin araştırma yapma imkanları çoğaltılmalı,araştırma destek fonları ve araştırma laboratuarları kurulmalıdır.

9. Şef-şef yardımcılığı sınavları yabancı dil sınavı,mesleki bilim sınavı ve sözlü sınav olmak üzere üç aşamada yapılmalıdır. Sınavjürileri ilgili kurumlardan temsilcilerin ve noterin bulunduğu ortamda kura ilesaptanmalı, her sınav için yeniden oluşturulmalıdır.

10. Aile Hekimliği uygulamasından vazgeçilmeli vegenel pratisyenlik bir uzmanlık alanı olarak tanımlanmalıdır. Üniversitelerimizdeve eğitim hastanelerinde genel pratisyenlik uzmanlığı eğitimi verilebilmesiyönünde çalışmalar başlatılmalıdır.

11. Asistan hekimler sağlık hizmeti ve uzmanlıkeğitimi kapsamı dışındaki işlerden uzak tutulmalıdır.

12. Nöbet ücretleri tam ödenmeli, 80 saati aşannöbetlerin ertesinde nöbet izni kullandırılmalıdır.

13. Şef, şef yardımcısı, başasistan ve uzmanhekimlerin aynı hedef için aynı koşullarda çalışan bir ekibin parçaları olduğuyasal güvence altına alınmalıdır. Bu kadroların hak ve ödevleri Tıpta UzmanlıkKurulu tarafından düzenlenmelidir.

14. Uzmanlık eğitiminde yeterlik değerlendirilirkenhem tek tek hekimler hem de klinik ve hastaneler bir bütün olarak elealınmalıdır. Bu çerçevede ulaşılması gereken ideal ölçütler ile hali hazırdamevcut olan ölçütler arasında tedrici bir geçiş süreci planlanmalıdır.

15. Eğitim birimlerinde uzmanlık eğitimi süresinceişlenmesi gereken eğitim programının hazırlanması sağlamalı; eğitimbirimlerinin gönüllülük temelinde ziyaretleri ve akreditasyonu için çalışmalar başlatılmalıdır.

16. Uzmanlık eğitimini tamamlamış ve görevini bireğitim kurumu dışında uzman hekim olarak sürdüren meslektaşlarımızın süreklimesleki gelişimlerini sağlamak için etkinlikler planlanmalı ve bu etkinliklerdernekler, tabip odaları, bakanlık ve uzmanlık eğitimi veren kurumların tanımlıgörevleri haline getirilmelidir. İnternet teknolojisinin bu konudakolaylaştırıcı bir rolü olacağı dikkate alınmalıdır.

17. Yeterlik sınavları sürekli mesleki gelişimin birparçası olarak düşünülmeli ve uygulanmalıdır.

 

 

EĞİTİM HASTANELERİNDE SİYASİ KADROLAŞMAYA HAYIR !
İŞLETME DEĞİL BİLİM YUVASI!

AKP Eğitim Hastanelerini işletmeye dönüştürüyor.

Sağlıkta Dönüşüm Programınınbir alt bileşeni olarak hazırlanan "Kamu Sağlık İşletmeleri Pilot UygulamasıHakkında Kanun Tasarısı TBMM'ye sunuldu. Artık başhekimler değil, ticaret odasıtemsilcisinin de içinde yer aldığı yönetim kurulları hastaneleri yönetecektir.Bu hastaneler tamamenpiyasanın kurallarına göre işletilecek ve genel bütçeden katkı alamayacaklar.

AKP , Sağlıkta DönüşümProgramının bir bileşeni olarak bu hastanelerde destek hizmetlerinden sonra sağlık hizmetlerini de taşeronlaştırıyor.Kartal ve Şişli Etfal ve Göztepe Eğitim Hastanelerinde Radyoloji hizmetlerinintaşeronlaştırılmasından sonra ilk kez bir klinik taşerona verildi. Adana NumuneEğitim ve Araştırma Hastanesinin uygulama merkezinde ameliyathanenin tümanestezi ve diğer sorumlulukları ile yoğun bakım hizmetleri taşeron eliyleyürütülecek. Sıra cerrahi ve dahiliye kliniklerinin taşeronlaştırmasına geliyor.Uzmanlık eğitimi veren bu kurumlarda artık sözleşmeli olarak çalışan hekim vediğer sağlık personelinin yanına asistanlar ucuz iş gücü olarak veriliyor.Eğitimin değil daha hızlı ve çok sayıda işlemin gerçekleşmesi önemseniyor.

Eğitim hastaneleri boşalıyor

Uzman ve başasistanlargörevlerinden ayrılıyorlar. Uzmanlık eğitimi ve hizmetin yükünü omuzlayan buhekimler geleceklerini karanlık gördükleri ve artık bu denli kötü yönetildiğive hizmet yükü giderek insanlık dışı hale geldiği için hastanelerden ayrılıyorlar.Yeni başasistan ataması için hiçbir mevzuat engeli yok iken bu kadrolara atamayapılmıyor.

Uzmanlık eğitimi tüzuk değil yönetmeliklerledüzenleniyor !

Torba yasanın maalesef kabuledilen maddelerinden biri olan Tıpta Uzmanlık Kurulunun kuruluş şekli veçalışma tarzı uzmanlık eğitimini geliştirecek yönde değildir. Artık uzmanlıkalanı Danıştay denetiminden geçmesi gereken Tüzük değil Yönetmeliklerledüzenlenecektir. TTB bu Kurula vereceği üye ile kurulun çalışmalarını yakındanizleyecek ve sürece müdahil olacaktır.

AKP kadrolaşmak isteğinden vazgeçmiyor

Şef ve şef yardımcılarınıbizzat Sağlık Bakanı ve bürokratları atamak istemektedir. Profesör vedoçentleri sınavsız olarak, hiçbir kısıtlama getirmeden şef ve şef yardımcılığına atamaya olanakveren önce Cumhurbaşkanınca veto edilen, daha sonra Anayasa Mahkemesinceyürürlüğü durdurulan bu yasa

Bu kez daha kötü biçimdekapsamı genişletilerek Meclis'tengeçirilmek istendi. Torba yasanın önemli maddelerinden olan bu düzenlemeCumhurbaşkanından geri döndü ve şimdilik rafa kaldırıldı.

AKP 25 yeni eğitim hastanesi açmak ve buralarıyandaşları ile doldurmak istemektedir.

Bu hastanelerde çalışacak1500'e yakın şef ve şef yardımcısını tamamen keyfi yöntemlerle belirlemekistemektedir. Cumhurbaşkanının torba yasayı veto etmesinin ardından bu tehlikeşimdilik durmuştur. Ancak uygun olan en kısa sürede yeniden gündemegetireceklerinden hiç kimse kuşku duymamaktadır.

Danıştay'ın bu konuda yapılanyönetmelik ve tüzük değişiklerini iptal ettiği ve buna bağlı yapılan atamalarıhukuk dışı ilan ederek sonuçlarını ortadan kaldırdığı bilinmektedir. AKPhükümeti kesinleşmiş yargı kararlarını uygulamayarak suç işlemektedir. Artıkyapılması gereken bu alanın gerçek ihtiyaçlarının bir an önce saptanması,bilimsel ve nesnel ölçütlerle sınav açılarak bu kadroların bir an öncebelirlenmesidir.

Dr.Füsun Sayek adınaikincisini düzenlemiş olduğumuz Eğitim Hastaneleri Kurultayında bu alandabizzat eğitim veren ve hizmet üreten eğiticiler ve eğitilen asistanlar ile birlikteuzmanlık derneklerinin katkılarıylakonuyu ayrıntılı olarak değerlendireceğiz.

Buradan AKP Hükümetine bir kez daha sesleneceğiz

Artık eğitim hastanelerindenelinizi çekiniz. Bu kurumlar sizin çiftliğiniz değildir. Bu hastaneleryetiştirdikleri uzmanlar ile ülkemizin dört bir yanına nitelikli sağlık hizmeti sunmayıhedeflemektedir.

Bunun için şef ve şefyardımcıları ile başasistanlar sadakata göre değil liyakata göre belirlenmeli ;bu hastaneler piyasa kurallarına işleyen göre, taşeron eliyle hizmet sunan kar amaçlı işletmeler değil , niteliklihizmeti genel bütçe katkısı ile sunan kamu kurumları olarak kalmalıdır..

Sağlıkta Dönüşüm Programınınbir an önce durdurulmalı ve eğitim hastanelerinde siyasi kadrolaşmaya sonverilmelidir.

TÜRK TABİPLERİ BİRLİĞİ - UZMANLIK DERNEKLERİ EŞGÜDÜM KURULU
İSTANBUL TABİP ODASI
ANKARA TABİP ODASI

 


kurultay01.jpg kurultay02.jpg

kurultay03.jpg kurultay04.jpg

kurultay05.jpg kurultay06.jpg