Sağlık Bakanlığı Atama Nakil Yönetmeliği hakkında çıkan yargı kararları

 

Sağlık Bakanlığı Atama Nakil Yönetmeliği 08.06.2004 tarihinde yayımlanmış ve tarafımızdan Danıştay 5. Daire 2004/5028 E. sayılı davaya konu edilmiştir. Aynı konuda İzmir Tabip Odası da 2004/5292 E. sayılı davayı açmıştır. Her iki davada da karar verilmiştir.

Yönetmeliğin yayımından 3 ay sonra 14.9.2004 tarihinde kapsamlı bir değişiklik yapılmış bu Yönetmelik de tarafımızdan Danıştay 5. Daire 2004/5657 E. sayılı davaya konu edilmiştir. Bu kararlar uyarınca:

 

Yönetmeliğin,

  • 2. maddesi kapsam maddesidir ve başasistanlar ile ilgili olarak iptal edilmiştir. Bu madde 24.06.2006 tarihli yönetmelik değişikliği ile tümüyle değiştirilmiş, başasistanlar da yönetmeliğin kapsamı dışında tutulmuştur. 7. Maddesi “Bütün unvan ve branşlarda hesaplanan personel dağılım cetveli karşılama oranlarına göre iller, her unvan ve branşa göre en yüksekten en düşüğe doğru A, B, C ve D olarak 4 grupta mütalaa edilir. A grubunda ilk 20 il, D grubunda son 21 il bulunur. Diğer illerden personel dağılım cetveline göre personeli hizmet birimleri arasında dengeli olarak dağıtılmayanlar ile personelin yeterli imkanla teçhiz edilmediği iller B grubunda, kalanlar ise C grubunda değerlendirilir. Hizmet grupları her atama döneminden önce yeniden belirlenerek Bakanlık internet sitesinde duyurulur.” iptal edilmiştir. Bu madde 24.06.2006 tarihli yönetmelik değişikliği ile tümüyle değiştirilmiştir.
  • 8. maddesi başasistanlar bakımından iptal edilmiştir. 24.06.2006 tarihli yönetmelik değişikliği ile madde metnindeki “...başasistan..” kelimesi madde metninden çıkartılmıştır.
  • 11. Maddenin birinci fıkrası: “Bakanlık sağlık hizmetlerinde aksaklık görülen 5 ve 6 ncı hizmet bölgelerinin C ve D hizmet grubu illerine geçici görevlendirme yapabilir. Bu durumda Bakanlık önceden duyurmak suretiyle talepte bulunan personeli veya personel sayısı uygun bir İl müdürlüğü veya hizmet birimini söz konusu personel ihtiyacını dönüşümlü olarak karşılamak üzere görevlendirebileceği gibi acil hallerde re"sen de geçici görevlendirme yapabilir. Bu suretle geçici görevlendirilen personele, fiilen çalıştığı bölgenin hizmet puanı %50 fazlasıyla verilir.” iptal edilmiştir. Bu fıkra 24.06.2006 tarihli yönetmelik değişikliği ile yürürlükten kaldırılmıştır.
  • 15. maddenin 1. fıkrası iptal edilmiştir. Anılan fıkra “Bakanlık veya diğer kamu kurumlarında sağlık hizmetleri sınıfından bir unvanda çalışmış olup, bu görevlerinden çeşitli nedenlerle ayrılmış olanlar Bakanlık kadrolarında tekrar göreve başlatılabilirler. Bakanlık kadro durumunun müsait olması halinde her yıl yeniden atama suretiyle doldurulacak kadroları ilan eder. Müracaatlar il müdürlüklerine yapılır. Müracaatları Bakanlıkça uygun görülenler tercihlerine göre kura ile yerleştirilirler." hükmünü taşımakta iken 24.06.2006 tarihli değişiklikle çeşitli cümlelerinde değişiklikler yapılmış; ancak özünde değişikliğe gidilmemiştir. Danıştay bu maddeyi hizmet puanı esasından ayrılarak Bakanlığa nesnel ölçütlere bağlı olmaksızın geniş takdir hakkı vermiş olması sebebiyle iptal etmiştir.

19. Maddenin birinci fıkrasındaki “...Altı aydan kısa süreli tedavi gerektiren hastalıklar için geçici görevlendirme yapılabilir.” cümlesi iptal edildi. Bu cümlenin de içinde bulunduğu 19. maddenin birinci fıkrası 24.06.2006 tarihli yönetmelik değişikliği ile değiştirilmiştir.

20. maddenin son fıkrası, “Eş durumu nedeniyle, bu Yönetmelikte düzenlenen atama ve nakil çeşit ve usullerinden farklı işlem tesis edilemez. Personel Öncelikle ilgili madde hükümlerine göre atanır, daha sonra eş durumu nedeniyle naklen atanma talebinde bulunabilir.”  hükmü iptal edildi. 24.06.2006 tarihli yönetmelik değişikliği ile 20. maddenin tümü değiştirilmiştir.

23. maddenin ikinci cümlesindeki görev yapılan sağlık kuruluşunun kapanması, personel dağılım cetvelinde değişiklik olması, sağlık birimlerinin devri gibi nedenlerle o unvandan personele ihtiyaç kalmaması hallerinde il içinde istihdamı mümkün olmayan personel ile ilgili “Ancak il içinde atanmaları mümkün olmazsa, Bakanlıkça D ve C hizmet grubu illerine tercihlerine göre atanırlar.” hükmü iptal edilmiştir.

24. maddesindeki haklarında adli, idari ve inzibati bir soruşturma yapılmış ve bu soruşturma sonucunda eski görev yerinde kalmalarında sakınca görülmüş olanların hizmet sürelerini tamamlayıp tamamlamadıklarına bakılmaksızın ve nakil dönemlerine bağlı kalmaksızın yapılacak atamalarında D hizmet grubu illere atama yapılmasını sağlayan “Bu yolla yapılacak atamalar D hizmet grubu illerine yapılabilir.” hükmü iptal edilmiştir. 24.06.2006 tarihli yönetmelik değişikliği ile aynı hüküm yeniden getirilmiştir.

24. maddenin son fıkrasındaki “Bu madde gereği atananlar atandıkları ilde fiilen bir yıl çalışmadıkça naklen atama talebinde bulunamazlar.” hükmü iptal edilmiş iken 24.06.2006 tarihli Yönetmelik değişikliği ile “Bu madde gereği atananlar, ayrıldıkları bu İle 2 yıl geçmeden naklen atama talebinde bulunamazlar." şekline getirilmiştir. Danıştay  24. maddeye eklenen son fıkranın iptalinde 30. madde ile özür durumunda atanma hakkı diğer maddeler uyarınca atananlara kısıtlamasız tanınmış iken bu madde hükümlerine göre atananlar için mazeret nedeniyle atanma başvurusu hakkının tanınmaması üst hukuk normlarına aykırı bulunmuştur. Maddenin değiştirilmiş halinde kısıtlama sadece personelin ayrıldığı il ile sınırlanmak suretiyle yumuşatılmış olmakla birlikte yine de haklı bir yanı bulunmamaktadır.

25. maddenin “Atanma talebinde bulundukları tarihte bu görevlerde bulunan ve en az iki yıl süreyle yürütenler puan ve döneme bağlı kalmaksızın bir defaya mahsus olmak üzere münhal bir kadroya atanabilir.” şeklindeki ikinci cümlesi yönetici kadrolarında bulunanların boş kadrolardan istedikleri yere atanmalarını sağlayacak nesnel ölçüt taşımayan hükmü iptal edilmiştir.

26. madde iptal edilmiştir. Bu madde Bakanlık tarafından uygun görülmesi durumunda hizmet bölgesi içinde alt hizmet gruplarına ya da hizmet bölgeleri arasında alt hizmet bölgesinin C ve D hizmet gruplarına her zaman atama yapılabileceği hükmünü içermektedir. Danıştay anılan hükmü Bakanlık tarafından uygun görülme şeklindeki soyut kriter sebebiyle nesnellikten uzak bir takdir yetkisi tanınmış olması gerekçesiyle iptal etti Yönetmeliğin bu maddesi 24.06.2006 tarihli yönetmelik değişikliği ile başlığı ile birlikte değiştirildi. İptal edilen hükmün benzeri birinci fıkrada korunurken “Bakanlığın uygun görmesi” ibaresine madde metninde yer verilmemiş PDC’nin uygun olması koşul olarak getirilmiştir.

Başasistan olabilmek için aranan kriterler ve başasistanların atanma ve nakillerini düzenleyen Ek Madde 1 ve ek Madde 2 hükümleri iptal edilmiş; 24.06.2006 tarihli Yönetmelik değişikliği ile de yürürlükten kaldırılmıştır.

Özet olarak ve genel hatlarıyla kararlara bakıldığında eğitim personeli ile ilgili düzenlemenin Sağlık Bakanlığı tarafından tek başına yapılamayacağı ve YÖK’ün uygun görüşüyle yönetmelik düzenlemesi yapılabileceği; olağanüstü koşullar ortaya çıkmadan keyfi geçici görevlendirme yapılamayacağı; atamada kişinin eş durumu mazeretinin atama öncesi gözetilmesi gerektiği ile sağlık personelinin atama ve nakillerinde objektif/nesnel ölçütlere dayanmayan düzenlemelerin hukuka uygun olmadığı vurgulanmaktadır.


Madde 2 – (Değişik madde - Resmi Gazete: 24.06.2006-26208) Bu Yönetmelik; Bakanlık Merkez Teşkilatı personeli hariç sağlık hizmetleri ve yardımcı sağlık hizmetleri sınıfına dâhil personeli ve bunların ilk defa atanmaları ile nakillerinde esas alınacak usul ve esasları kapsar.

Ancak, Eğitim ve Araştırma Hastanelerinde görev yapan klinik şefi, klinik şef yardımcısı, başasistan, uzman tabip ve asistanları kapsamaz. Bu unvanlarda istihdam edilenler bu görevlerinin sona ermesi halinde bu Yönetmelik hükümlerine tabi olurlar.

Bu Yönetmeliğin yeniden atama ile kurumlar arası atamalara ilişkin hükümleri yukarıdaki fıkrada belirtilen personel dışındaki diğer personel hakkında da uygulanır

(Değiştirilen) Madde 2 - (Değ. : R.G.: 14.09.2004/25583) Bu Yönetmelik; atamaları merkezden yapılan sağlık hizmetleri sınıfına dahil personeli ve bunların ilk defa atanmaları ile nakillerinde esas alınacak kuralları kapsar. Tıpta Uzmanlık mevzuatına göre eğitim hastanelerinde görev yapan klinik şefi, klinik şef yardımcısı ve asistanlar bu Yönetmelik hükümlerine tabi değildir. Ancak, yukarıda belirtilen unvanlarda görev yapanlar, bu niteliklerinin sona ermesi halinde bu Yönetmelik hükümlerine göre atanırlar.

 

Hizmet Grupları

"MADDE 7 – (Değişik madde- Resmi Gazete: 24.06.2006-26208) Personel dağılım cetveli, ülke düzeyinde mevcut personelin objektif ilkelere göre adil ve dengeli dağılımın sağlanması, sağlık hizmetlerinin gerekli ve yeterli personelce yürütülmesi, istihdamda azami verimin sağlanması amacı ile Bakanlık insan gücü kaynaklarının unvan ve branşlara göre illere ve il içinde birimlere dağılımını gösteren planlama çalışmasıdır.

Personel dağılım cetveli doluluk oranına göre iller, her unvan ve branşta en yüksekten en düşüğe doğru A, B, C, ve D olarak dört hizmet grubuna ayrılır. Doluluk oranı en yüksek ilk 20 il A, ikinci 20 il B, üçüncü 20 il C ve geri kalan iller D hizmet grubu olarak belirlenir.

Personel dağılım cetveli çalışmaları sonucu unvan ve branşlara göre personelin illere dağılım sayısını gösteren il dağılım cetveli ve bu personelin il içi birimlere dağılım sayısını gösteren il içi dağılım cetveli her yıl Aralık ayı sonunda yenilenerek Bakanlık İnternet sitesinde duyurulur. Unvan ve branşlara göre il dağılım cetvelinde belirlenen sayı ile illerde istihdam edilen personel sayısının karşılaştırılması sonucu bulunan doluluk oranı cetvelleri ile buna göre belirlenen hizmet grupları ise her üç ayda bir yenilenerek Bakanlık İnternet sitesinde duyurulur ve birer örneği Müsteşarlık, Teftiş Kurulu Başkanlığı ile Personel Genel Müdürlüğünde 2 yıl süreyle muhafaza edilir. Hazırlanan cetveller personel planlama çalışması niteliğinde olup müteakip dönemlerde atamaya açılacak yerler, aktif çalışan personel doluluk oranları en düşük illerden ve birimlerden başlamak üzere belirlenir. Aktif çalışan personel sayısının belirlenmesinde izin, eğitim gibi nedenlerle 3 aydan fazla süreyle görevi başında bulunmayan personel hesaba katılmaz.

Personel dağılım cetveli, Ek:4’de düzenlenen ilkelere göre hazırlanır.

(Değiştirilen) Madde 7 - Bütün unvan ve branşlarda hesaplanan personel dağılım cetveli karşılama oranlarına göre iller, her unvan ve branşa göre en yüksekten en düşüğe doğru A, B, C ve D olarak 4 grupta mütalaa edilir. A grubunda ilk 20 il, D grubunda son 21 il bulunur. Diğer illerden personel dağılım cetveline göre personeli hizmet birimleri arasında dengeli olarak dağıtılmayanlar ile personelin yeterli imkanla teçhiz edilmediği iller B grubunda, kalanlar ise C grubunda değerlendirilir. Hizmet grupları her atama döneminden önce yeniden belirlenerek Bakanlık internet sitesinde duyurulur.

 

Madde 15 - (Değişik fıkra-Resmi Gazete: 14.09.2004-25583) Bakanlık veya diğer kamu kurumlarında sağlık hizmetleri sınıfından bir unvanda çalışmış olup, bu görevlerinden çeşitli nedenlerle ayrılmış olanlar Bakanlık kadrolarında tekrar göreve başlatılabilirler. (Değişik cümle - Resmi Gazete: 24.06.2006-26208) "Bakanlık kadro durumunun müsait olması halinde yılda iki defa yeniden atama suretiyle doldurulacak kadroları ilan eder." Müracaatlar il müdürlüklerine yapılır. (Değişik cümle - Resmi Gazete: 24.06.2006-26208) "Müracaat edenlerin yerleştirmeleri tercihlerine göre kura ile yapılır."

(Değiştirilen)“Bakanlık veya diğer kamu kurumlarında sağlık hizmetleri sınıfından bir unvanda çalışmış olup, bu görevlerinden çeşitli nedenlerle ayrılmış olanlar Bakanlık kadrolarında tekrar göreve başlatılabilirler. Bakanlık kadro durumunun müsait olması halinde her yıl yeniden atama suretiyle doldurulacak kadroları ilan eder. Müracaatlar il müdürlüklerine yapılır. Müracaatları Bakanlıkça uygun görülenler tercihlerine göre kura ile yerleştirilirler."

 

Madde 19 – (Değişik fıkra - Resmi Gazete: 24.06.2006-26208) “Kendisinin veya kanunen bakmakla yükümlü olduğu eş, anne, baba veya çocuklarından birinin sağlık durumunun bulunduğu yerde tehlikeye girdiğini veya görev yerinin değişmemesi halinde tehlikeye gireceğini, eğitim ve araştırma hastanelerinden alınacak sağlık kurulu raporu ile belgelendirenler; tedavinin yapılabileceği bir sağlık kurum veya kuruluşunun bulunduğu veya sağlığının olumsuz etkilenmeyeceği bir ilin münhal kadrolarına öncelikli olarak atanırlar."

Değiştirilen fıkra: Kendisinin veya kanunen bakmakla yükümlü olduğu eş, anne, baba veya çocuklarından birinin sağlık durumunun bulunduğu yerde tehlikeye girdiğini veya görev yerinin değişmemesi halinde tehlikeye gireceğini, tam teşekküllü resmi bir hastaneden alınacak sağlık kurulu raporu ile belgelendirenler; tedavinin yapılabileceği bir sağlık kurum veya kuruluşunun bulunduğu veya sağlığının olumsuz etkilenmeyeceği bir ilin münhal kadrolarına öncelikli olarak atanırlar. Altı aydan kısa süreli tedavi gerektiren hastalıklar için geçici görevlendirme yapılabilir.

 

"MADDE 20 – (Değişik madde - Resmi Gazete: 24.06.2006-26208) Farklı görev yerlerinde çalışan eşler, Bakanlıktan aile birliğinin sağlanmasını isteyebilirler.

             Eş durumu nedeniyle personelin nakil talebinde bulunabilmesi için; Eşinin 217 sayılı Devlet Personel Başkanlığı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname kapsamına giren bir kurum veya kuruluşta memur kadrosunda çalıştığı ve ilk defa veya naklen atandığı hizmet bölgesinde eşinin kurumunun veya durumuna uygun bir kadronun bulunmadığının belgelenmesi gerekmektedir.

             Eşlerin ikisinin de Bakanlık personeli olması halinde, kıdemli personele öncelik tanınarak, her iki eş içinde D veya C hizmet gruplarından uygun bir ilde aile birliğinin sağlanması esastır. Eş durumu açısından kıdem sıralaması ise; Merkez teşkilatı kadroları, İl müdürleri, başhekimler, klinik şefleri, klinik şef yardımcıları, başasistanlar, yan dal uzmanları, uzman tabipler, tabipler, diş tabipleri, eczacılar, 4 yıllık yüksek öğrenim mezunları, 3 yıllık yüksek öğrenim mezunları, 2 yıllık yüksek öğrenim mezunları, lise mezunları ve bunlarda eşitlik halinde kıdem aylığına esas yılı ve terfi tarihi kıdemli olandır. Eğer kıdemli personelin çalıştığı il diğer eş için D veya C hizmet grubu il ise, kıdemsiz eş bu ile atanır. Aksi halde kıdemli eş için kıdemsiz eşin bulunduğu ilin D veya C hizmet grubundan olmasına bakılır. Her ikisi de mümkün olmazsa kıdemli eşin bulunduğu yere kıdemsiz eş atanır. Ancak son dönem tayini, kura ve sınav sonucu atanan kıdemli personelin kıdemsiz eşinin eş durumu tayininde personel dağılım cetveline göre münhal kadro bulunması halinde D ve C hizmet grubu şartı aranmaz. Bu Yönetmeliğin 19, 21 ve 24 üncü maddesi doğrultusunda atanan personelin eşinin, eş durumu tayininde personel dağılım cetveline göre münhal kadro bulunması halinde kıdem şartı ile D ve C hizmet grubu şartı aranmaz. Aynı ilde çalışan eşlerin naklen atama talep etmeleri halinde aynı ilke ve öncelikler uygulanır.

             Eşlerden biri başka bir kurumda çalışıyorsa; varsa o kurumla yapılan protokol hükümleri dönem beklenilmeden uygulanır. Aksi takdirde Bakanlık; teşkilatın bulunmaması veya başka bir yerde istihdamın mümkün olmaması gibi hallerde bulunduğu yerde çalışması zorunlu eşin görev yaptığı kurumla koordinasyon sağlayarak eşlerin aynı görev yerinde kalmasını sağlamaya çalışır. Hiçbir şekilde atama yapılamıyor ise 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 72 nci maddesi hükümleri uygulanır.

             Eşi, Bakanlık Eğitim ve Araştırma Hastanelerinde Tıpta Uzmanlık Tüzüğüne göre başasistan veya asistan olanların; eş durumundan faydalanabilmeleri için eşlerinin kalan başasistanlık ve asistanlık süresinin 6 aydan fazla olması şarttır.

             Eş durumu atamalarında Personel Dağılım Cetveli esas alınır. Ancak eşi zorunlu yer değiştirmeye tabi olan personelin eş durumu atamalarında öncelikle Personel Dağılım Cetveli, Personel Dağılım Cetvelinin il içerisinde dolu olması durumunda ise standart kadro karşılama oranı uygulanır.

             Eş durumu mazereti kabul edilen personelden uzman tabip, tabip, diş tabibi ve eczacıların görev yerleri, ulaşım koşulları ve yol mesafesi göz önünde bulundurularak aile birliği korunacak şekilde ve Personel Dağılım Cetveli karşılama oranı en düşük birimden başlar ve bakanlıkça ilan edilen boş yerlerden yaptıkları tercihler doğrultusunda kura ile atanırlar. Yapılan bu kura sonucu aynı ile yerleştirilen personel, kura sonuçlarının ilanından itibaren 10 gün içinde ilgili İl Müdürlüğüne müracaatları halinde karşılıklı olarak yer değiştirebilirler. Diğer unvanlardaki personelin atamaları il emrine yapılır.

Değiştirilen madde: Madde 20 - Ayrı ayrı görev yerlerinde çalışan eşler, Bakanlıktan aile birliğinin sağlanmasını isteyebilirler. Bu talep üzerine Bakanlık, eşlerin aynı görev yerinde çalışmaları için gerekli tedbirleri alır.
Eş durumu nedeniyle personelin nakil talebinde bulunabilmesi için; Eşinin 217 sayılı Devlet Personel Başkanlığı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname kapsamına giren bir kurum veya kuruluşta memur kadrosunda çalıştığı ve ilk defa veya naklen atandığı hizmet bölgesinde eşinin kurumunun veya durumuna uygun bir kadronun bulunmadığının belgelenmesi gerekmektedir.
(Fıkra Değ. : R.G.: 14.09.2004/25583) Eşlerin ikisinin de Bakanlık personeli olması halinde genel kaide kıdemli personele öncelik tanıyarak, her iki eş içinde D veya C hizmet gruplarından uygun bir ilde aile birliğini sağlamaktır. Eş durumu açısından kıdem sıralaması şöyledir; Merkez teşkilatı kadroları, il müdürleri, başhekimler, klinik şefleri, klinik şef yardımcıları, başasistanlar, yan dal uzmanları, uzman tabipler, tabipler, diş tabipleri, eczacılar, 4 yıllık yüksek öğrenim mezunları, 3 yıllık yüksek öğrenim mezunları, 2 yıllık yüksek öğrenim mezunları, lise mezunları ve bunlarda eşitlik halinde kıdem aylığına esas yılı ve terfi tarihi kıdemli olandır. Eğer kıdemli personelin çalıştığı il diğer eş için D veya C hizmet grubu il ise kıdemsiz eş bu il"e atanır. Aksi taktirde kıdemli eş için kıdemsiz eşin bulunduğu ilin D veya C hizmet grubundan olmasına bakılır. Her ikisi de mümkün olmazsa Bakanlık, her iki eş için D hizmet grubundan başlamak üzere uygun bir ilde aile birliğini sağlar. Ancak dönem tayini, kura ve sınav sonucu atanan kıdemli personelin kıdemsiz eşinin eş durumu tayininde personel dağılım cetveline göre münhal kadro bulunması halinde D ve C hizmet grubu şartı aranmaz. Aynı ilde çalışan eşlerin naklen atama talep etmeleri halinde aynı ilke ve öncelikler uygulanır.


Eşlerden biri bir başka kurumda çalışıyorsa, varsa o kurumla yapılan protokol hükümleri dönem beklenilmeden uygulanır, yoksa Bakanlık ilgili kurumla ilişki kurarak, ihtiyacın fazla olduğu görev yerinde eşlerin çalışmasını sağlayacak tedbirleri alır. Münhal kadro bulunmaması nedeniyle atama yapılamazsa, personel çevre illerden birine atanma talebinde bulunabilir. Hiçbir şekilde atama yapılamıyor ise 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 72 nci maddesine göre işlem tesis edilebilir.

Eşi asistan olanların; eş durumundan faydalanabilmeleri için eşlerinin kalan asistanlık süresinin 6 aydan fazla olması şarttır.

Eş durumu nedeniyle, bu Yönetmelikte düzenlenen atama ve nakil çeşit ve usullerinden farklı işlem tesis edilemez. Personel Öncelikle ilgili madde hükümlerine göre atanır, daha sonra eş durumu nedeniyle naklen atanma talebinde bulunabilir.

 

"Birinci fıkranın (a) bendi gereği yapılacak atamalar D hizmet grubu illerine yapılabilir."

“Bu yolla yapılacak atamalar D hizmet grubu illerine yapılabilir.”

 

(Değişik fıkra - Resmi Gazete: 24.06.2006-26208) "Bu madde gereği atananlar, ayrıldıkları bu İle 2 yıl geçmeden naklen atama talebinde bulunamazlar.

Değiştirilen fıkra: (Ek Fıkra: R.G.: 14.09.2004/25583) Bu madde gereği atananlar atandıkları ilde fiilen bir yıl çalışmadıkça naklen atama talebinde bulunamazlar.

 

"Üst Hizmet Bölgelerinden Alt Hizmet Bölgelerine ve Bölge İçi Atama

             MADDE 26 – (Başlığı ile birlikte değişik madde - Resmi Gazete: 24.06.2006-26208) İlgililerin talebi halinde aynı hizmet bölgesinin A grubu illerinden B, C ve D hizmet grubu illere ve alt hizmet bölgelerinin bütün hizmet grubundaki illere; aynı hizmet bölgesinin B hizmet grubu illerinden C ve D hizmet grubu illere ve alt hizmet bölgelerinin B, C ve D hizmet grubundaki illere; aynı hizmet bölgesinin C hizmet grubu illerden D hizmet grubu illere ve alt hizmet bölgelerinin C ve D hizmet grubundaki illere; D hizmet grubu illerden alt hizmet bölgelerinin D hizmet grubundaki illere Personel Dağılım Cetvelinin uygun olması durumunda her zaman yapılabilir.

             Kendi unvan ve branşında A hizmet grubunda olmak koşuluyla Ankara, İstanbul ve İzmir illerinde görev yapan personelin gitmek istedikleri yerin doluluk oranı bulundukları yerden daha düşük olması kaydıyla bu ve diğer illere atamaları ile kapsam dışı unvan ve branşlarda bulunan personelin bulundukları hizmet bölgesinden alt hizmet bölgesindeki illere atamaları Personel Dağılım Cetveli ve kadro durumunun uygun olması hallerinde her zaman yapılabilir"

 

Bakanlıkça uygun görülmesi halinde aynı hizmet bölgesinde A ve B hizmet gruplarından C ve D hizmet gruplarına ve üst hizmet bölgesi illerden alt hizmet bölgelerinin C ve D hizmet grubu illerine her zaman atama yapılabilir