GENEL PRATİSYENLİK MESLEK EĞİTİMİ KARNESİ
TÜRK TABİPLERİ BİRLİĞİ
GENEL PRATİSYENLİK ENSTİTÜSÜ
GENEL PRATİSYENLİK MESLEK EĞİTİMİ KARNESİ
Mesleki Eğitim Karnesi (MEK), TTB Genel Pratisyenlik Enstitüsü Geçiş Dönemi Eğitim Programı sırasındaki etkinliklerin belgelenmesi için kullanılan eğitim aracıdır. Eğitimin asgari standardlarının belirlenmesinde, değerlendirilmesi ve denetiminde yararlanılan bir dökümantasyondur.
Bu karnenin doldurulması, tamamen eğitime katılan hekimin kendi sorumluluğundadır ve tercihen günü gününe doldurması önerilir. Bu karne, eğitim koordinatörü tarafından puanlanarak her modül sonunda onaylanır. Sağlık ocağı dışındaki kurumlarda eğitimi yürüten kişi (danışman, sorumlu hekim, uzman hekim) kendi ilgili bölümünü doldurur.
Asistan karnesi tüm modüller tamamlandıktan sonra sertifikasyonda kullanılacaktır. Her modül için sertifika düzenlenmesi öngörülmemektedir.
MEK 3 ayrı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm katılımcının tanımlayıcı bilgilerinden oluşmaktadır. İkinci bölüm eğitici tarafından katılımcının değerlendirilmesi için kullanılacaktır. Birinci ve ikinci bölümün GPE’de kalması öngörülmüştür. Üçüncü bölümde eğitim programının içeriği yer almaktadır. Katılımcının öğrenme sürecine ilişkin düşünce ve deneyimlerini yazdığı bilgilere yer verilecektir.
Eğitim programında başarılı olabilmek için her modül için yeterli puanın alınması gerekmektedir. Yeterli puanın alınamadığı modüller tekrarlanır. Eğitim programı sonunda bu karne eğitim bölge koordinatörü tarafından tasdiklenir.
Mesleki eğitim sürecinizin verimli, üretken ve mesleki gelişiminize katkı sunan bir süreç olması dileğimizle başarılar diliyoruz.
BÖLÜM I.
TANIMLAYICI BİLGİLER
————-
Fotoğraf
—————
İLİ | : | |||||||||
GPE NO | : | |||||||||
ADI | : | |||||||||
SOYADI | : | |||||||||
T. C. KİMLİK NO | : | |||||||||
DOĞUM YERİ | : | |||||||||
DOĞUM TARİHİ | : | |||||||||
EV ADRESİ | : | |||||||||
İŞ ADRESİ | : | |||||||||
EV TELEFONU | : | |||||||||
İŞ TELEFONU | : | |||||||||
CEP TELEFONU | : | |||||||||
E – POSTA | : | |||||||||
14. | GÖREV YERLERİ (Bilgilerinizi en son tarihten başlayarak yazınız) | |||||||||
Başlama Tarihi | Ayrılış Tarihi | İli | Birimi | Görevi | ||||||
15. |
MEZUNİYET SONRASI ALDIĞI EĞİTİMLER (Bilgilerinizi en son tarihten başlayarak yazınız) |
|||||||||
Başlama Tarihi | Bitiş Tarihi | Okuduğu Üniversite/ Fakülte/ Yüksek Okul ve Bölümü | ||||||||
a) | Ön Lisans | …./…./…. | …./…./… | |||||||
b) | Lisans | …./…./…. | …./…./… | |||||||
c) | Yüksek Lisans | …./…./…. | …./…./… | |||||||
d) | Doktora | …./…./…. | …./…./… | |||||||
e) | Tıpta Uzmanlık
……………………. |
…./…./…. | …./…./… | |||||||
f) | Diğer (Belirtiniz)
……………………. |
…./…./…. | …./…./…. | |||||||
16. | KATILDIĞI SÜREKLİ MESLEKİ GELİŞİM EĞİTİMLERİ
(Bilgilerinizi en son tarihten başlayarak yazınız) (Uyum, Geliştirme ve Eğitim Formasyon Eğitimleri de dahil, Sertifika veya Katılım Belgesi verilen tüm eğitimler yazılacaktır. Gerektiğinde lütfen ilave sayfa kullanınız.) |
|||||
Eğitimin Türü / Konusu | Başlama Tarihi | Bitiş Tarihi | Süresi (saat) | Eğitimin Yeri (İl) | Eğitimi Veren Kurum | |
17. | YAYINLAR, ÇEVİRİLER (Kitap, Makale, Bildiri vb.) | ||||||
Yayının Türü | Yayının Adı | Yayın Tarihi | Yayınlandığı Yer (Dergi vb.) | ||||
18. | YABANCI DİL SINAVINA GİRMİŞ İSE | ||||||
Dili | Sınav Türü
(KPDS, ÜDS, YDS, TOEFL) |
Puanı/Düzeyi | Sınav Dönem ve Yılı | ||||
İNGİLİZCE | |||||||
ALMANCA | |||||||
FRANSIZCA | |||||||
DİĞER (Belirtiniz) | |||||||
19. | ÜYESİ OLDUĞU DERNEKLER
|
BÖLÜM II:
MESLEK EĞİTİMİ ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Eğitim Bölgesi: Bölge Eğitim Koordinatörü:
Eğitim Dönemi: Eğitim Takvimi:
Eğitime katılan doktorun adı:
Modül Adı | Aylar /Tarih | Eğitim yeri (Sağlık Ocağı/Hastane) | |
1 | Genel Pratisyenliğin Felsefesi | ||
2 | Eğitim Becerileri | ||
3 | İletişim Becerileri | ||
4 | Bilgisayar Modülü | ||
5 | Epidemiyoloji | ||
6 | Sağlık Yönetimi | ||
7 | Kronik Hastalıklar | ||
8 | Acil Tıp | ||
9 | Üreme Sağlığı | ||
10 | Ruh Sağlığı | ||
11 | Bulaşıcı Hastalıklar | ||
12 | Adli Tıp | ||
13 | Çevre Sağlığı | ||
14 | Geriatri | ||
15 | Çalışanların Sağlığı | ||
16 | Küçük Cerrahi Girişimler | ||
17 | Laboratuvar Kullanımı | ||
18 | Çocuk Sağlığı |
Hazırlanan Hasta Eğitim Materyali
Konu | Danışman | Kazanılan deneyim ve beceriler |
|
Hazırlanan olgu sunumları veya sunulan makaleler
Konu | Danışman | Kazanılan deneyim ve beceriler |
|
Yapılan araştırma, sağlık ocağı raporu veya diğer çalışmalar
Konu | Danışman | Kazanılan deneyim ve beceriler |
|
Hazırlanan bireysel çalışma
Konu | Danışman | Kazanılan deneyim ve beceriler |
|
Yapılan Etkinliklere İlişkin Değerlendirmeler
Eğitim Alan Doktorun Değerlendirmesi | Eğiticinin Değerlendirmesi | |
Mesleki eğitimlere katkı ve katılım | ||
Bilimsel çalışmalara katkı ve katılım | ||
Hastaya yönelik bireysel danışmanlık sağlık eğitimlerine katkı ve katılım | ||
Topluma yönelik danışmanlık ve sağlık eğitimlerine katkı ve katılım | ||
Bireysel mesleki gelişime duyarlılık |
Hastane Rotasyonları Takip Çizelgesi
İlgili Modül | Gidilen Hastane veya Kurum | Sorumlu/ Danışman/ Uzman Hekim | İmza |
BÖLÜM III.
MESLEKİ EĞİTİM PROGRAMI
TTB GPE
GENEL PRATİSYENLİK GEÇİŞ DÖNEMİ MESLEK EĞİTİMİ
MODÜL UYGULAMA KILAVUZU (GDEP)
Genel İlkeler / Eğitim Öncesi:
Her modülün uygulanmasından eğitim koordinatörü (EK) sorumludur. EK’leri aynı anda yalnızca bir gruptan sorumlu olacak, o grubun modül eğitimi tamamlanınca ikinci bir grup alabileceklerdir.
Klinik modüller sağlık ocağı temel olmak üzere, ilgili sağlık kuruluşlarında verilecektir.
EK’lerin de yer alacağı ilk eğitimlerin hazırlığı, EK ile birlikte ilgili klinik modül eğitim grubundan bir üyenin işbirliği ile yapılacak, uygulama sırasında bu işbirliği sürdürülecektir. Gerek duyulan oturumlara, klinik modülün eğiticileri ya da konu uzmanlarının katılımı sağlanacaktır.
Modüllerde yer alan tüm becerilerin eğitimleri, öğrenim / değerlendirme rehberleri ile yapılacaktır.
Eğitimin uygulanacağı birimlerle ilişki ve gerekli izinler, GPE ve GPE Bölge Kurulları’nca sağlanır.
Eğitim Süreci:
Klinik modüller eğitimi, temel modüller eğitimini tamamlayan GP’lere başlanır.
4 temel, 8 klinik modülden oluşmak üzere, süre en az 1 yıldır.
Temel modüller tamamlandıktan sonra, 12 klinik modül koşullara uygun olarak ve sıra gözetilmeksizin, küçük grup çalışmaları biçiminde ve uygulamalı olarak gerçekleştirilir.
Geçiş döneminde, öğrenim rehberleri üzerinde katılımcıların özdeğerlendirme yapmaları ve varsa eksik becerilerin ilgili birimlerde tamamlanması hedeflenir.
Modüllerde ölçme değerlendirme yöntemleri kullanırak Bilgi ve Beceri değerlendirmeleri yapılır.
Beceri eğitimleri tam öğrenme amaçlıdır ve hedeflenen beceri düzeyine göre değerlendirme yapılır.
KOSF’de % 85 başarı koşulu aranır.
Eğitim Sonrası:
Tamamlanan eğitimlerin sonuçları genel pratisyenlik meslek eğitim karnesine işlenir.
Eğitim grubunun sürekli eğitiminden EK sorumludur. Klinik modüllerin ilgili alanlarındaki sürekli eğitim içeriği, GPE’den merkezi olarak sağlanacaktır. Bu konuda GPE Bilim Kurulu ve klinik modül eğitici grupları sorumludur.
12 Klinik Modülü tamamlayan GP’lere “Genel Pratisyenlik” sertifikası verilir. Eğitici GP ve EK’leri ayrıca, niteliklerine uygun eğiticilik sertifikası alırlar.
Eğitimde değerlendirme için kullanılacak kriterler:
* Her bir konu genel amaç ve öğrenim hedeflerine ulaşacak şekilde işlenecek olup; etkileşimli eğitim yöntemleri kullanılarak birlikte öğrenme ve iş başı eğitim ilkeleri çerçevesinde yeterliğe dayalı olacaktır. Konuya uygun öğrenim hedefleri, öğrenim ve değerlendirme rehberleri, kaynaklar ek olarak belirlenmiştir. Öğrenim rehberleri mesleksel beceri eğitim hedefleri matrisine göre tanımlanacaktır.
** YETKİNLİK DÜZEYİ
Kod | Yetkinlik Düzeyi | Açıklama |
A |
Yeterliğe dayalı beceri eğitimi ile sunulan gerçek hastada ustalaşmış olunması gereken ve mutlaka sınanan beceriler (Her durumda ustalıkla (sorunla karşılaştığında baş edebilecek biçimde) yapabilmeli, etki ve sonuçlarını değerlendirebilmeli (yorumlayabilmeli) dir.) | Yeterliğe dayalı beceri eğitimi ile sunulan gerçek hastada ustalaşmış olunması gereken ve mutlaka sınanan beceriler |
B | Eğitici kontrolünde gerçek hastada en az bir kez yapılmış olunması gereken beceriler. Mutlaka uygulanması gerektiği durumlarda uygun koşullar altında yeterli (hatasız) biçimde yapabilmeli, etki ve sonuçlarını değerlendirebilmeli (yorumlayabilmeli) dir. | Eğitici kontrolünde gerçek hastada en az bir kez yapılmış olması gereken beceriler |
C | Uygulanırken görmesi ya da yardım etmesi gereken beceriler (Hastasını yönlendirecek düzeyde ne olduğunu, hangi durumda yapılması gerektiğini, nasıl yapıldığını bilmeli, etki ve sonuçlarını değerlendirebilmeli (yorumlayabilmeli) dir.) | Uygulanırken görmesi ya da yardım etmesi gereken beceriler |
D | Genel bilgi düzeyinde öğrenilen beceriler. Hastasını yönlendirebilecek ya da kısa bilgi verebilecek düzeyde ne olduğunu, hangi durumlarda ne yapılması gerektiğini bilmelidir. | Genel bilgi düzeyinde öğrenilen beceriler |
*** EĞİTİM ARACI / YÖNTEMİ:
SH: Simüle / Standardize hasta; M: Maket / manken; A: Akran üzerinde; GH: Gerçek hasta; D: Sadece demonstrasyon; T: Sadece teorik bilgi; U: Kendi başına uygulama; G: Diğer uygulama sırasında gözlem, gerekirse eğitim; L: Laboratuvardaki hazır preparattan / örnekten çalışma; SÇ: Senaryo çalışması
**** YETERLİLİK
Zayıf | Sınırda | Orta | İyi | Mükemmel |
1 – 2 | 3 – 4 | 5 – 6 | 7 – 8 | 9 – 10 |
TEMEL MODÜLLER
- GENEL PRATİSYENLİĞİN FELSEFESİ VE TEMEL ÖZELLİKLERİ MODÜLÜ
İçeriği | Notlar (tarih, eğitici, yöntem, GP’nin düşünceleri vs.) |
Amacımız / Misyonumuz | |
Temel Sağlık Hizmetleri ve Çağdaş Sağlık Anlayışı | |
Genel Pratisyenliğin Dünyada ve Türkiye’de Tarihsel Gelişimi | |
Hekimliğin Tarihsel Süreci | |
Birinci Basamakta Sağlık Politikaları ve Sağlık Örgütlenmesi | |
Sağlık Kavramı ve Sağlıkta Eşitsizlikler | |
Genel Pratisyenlikte Meslek Eğitimi | |
GP’de Sürekli Mesleki Gelişim | |
Ulusal ve Uluslararası Örgütler ve Olanaklarımız | |
Birinci Basamakta Meslek Etik Değerleri | |
Sık Görülen, Çok Sakat Bırakan ve Çok Öldüren Hastalıkların Genel Pratisyenlikte Önemi | |
Genel Pratisyenliğin Temel Özellikleri | |
Birinci Basamakta Sektörler arası İşbirliği ve Ekip Çalışması | |
KÖSF puanı: % …………… | |
KOSF puanı: % …………. | |
Eğiticinin görüşü
|
- EĞİTİM BECERİLERİ MODÜLÜ
İçeriği | Notlar (tarih, eğitici, yöntem, GP’nin düşünceleri vs.) |
Yetişkinlerde öğrenme | |
Genel Pratisyenlikte mesleki eğitimin özellikleri | |
Olumlu Eğitim Ortamı Oluşturma | |
Görsel ve İşitsel Araçlar | |
Yeterliğe Dayalı Değerlendirme Gereçleri Hazırlama ve Kullanma | |
İnteraktif (Etkileşimli) Eğitim Yöntemleri | |
Demonstrasyon – Koçluk | |
Oturum Amaç ve Öğrenim Hedeflerinin Belirlenmesi ve Etkinliğinin Sağlanması | |
Sunum Planı Hazırlama | |
KÖSF puanı: % …………… | |
KOSF puanı: % …………. | |
Eğiticinin görüşü |
BECERİLER* | TARİH | YETKİNLİK DÜZEYİ** | EĞİTİM ARACI / YÖNTEMİ *** | YETERLİLİK**** | EĞİTİCİ İMZASI |
Sunum becerisi |
|
A | |||
Demonstrasyon yapabilme |
|
A | |||
Koçluk yapabilme |
|
A | |||
Sunum planı hazırlama |
|
A |
- İLETİŞİM BECERİLERİ MODÜLÜ
İçeriği | Notlar (tarih, eğitici, yöntem, GP’nin düşünceleri vs.) |
İletişimde Temel Kavramlar, Mesaj Alışverişi Süreci | |
Sözsüz Mesajlar | |
Soru Teknikleri | |
Tek ve Çift Yönlü İletişim | |
İletişim Engelleri | |
Geribildirim verme | |
Farklı Hastalar Karşısında Hekim Tutumu | |
Farklı Hekim Tutumları (1) | |
Farklı Hekim Tutumları (2) | |
Anlaşılır Dil Kullanımı | |
Hastaların Psikolojik Gereksinimleri / Kültürel Farklılıkları | |
Empati | |
Etkin Dinleme | |
Sorun Çözme Yaklaşımı | |
Hasta – Hekim Görüşmesi Yapılandırılması | |
KÖSF puanı: % …………… | |
KOSF puanı: % …………. | |
Eğiticinin görüşü |
BECERİLER* | TARİH | YETKİNLİK DÜZEYİ** | EĞİTİM ARACI / YÖNTEMİ *** | YETERLİLİK**** | EĞİTİCİ İMZASI |
Etkin dinleme becerisi | A | ||||
Yapılandırılmış hasta – hekim görüşmesi | A |
- BİRİNCİ BASAMAKTA BİLGİSAYAR KULLANIMI MODÜLÜ
İçeriği | Notlar (tarih, eğitici, yöntem, GP’nin düşünceleri vs.) | ||||
Bilgisayara Giriş ve Donanım | |||||
Windows İşletim Sistemi | |||||
MS Word Kelime İşlemci | |||||
Excel – Elektronik Hesap Tablo, Veri İşlemleri | |||||
Excel Formüller | |||||
Excel Grafikler | |||||
Powerpoint | |||||
İnternet, İnternet Explorer, Medline Tarama | |||||
Outlook Express ve Diğer Yardımcı Programlar | |||||
KÖSF puanı: % …………… | |||||
KOSF puanı: % …………. | |||||
Eğiticinin görüşü | |||||
BECERİLER* | TARİH | YETKİNLİK DÜZEYİ** | EĞİTİM ARACI / YÖNTEMİ *** | YETERLİLİK**** | EĞİTİCİ İMZASI |
Bilgisayar donanımını kullanabilmek | A | ||||
Windows’da fareyi kullanabilmek | A | ||||
Masaüstü işlemleri yapabilmek | A | ||||
Başlat menüsünü kullanabilmek | A | ||||
Dosya ve klasör oluşturabilmek | A | ||||
Denetim masasını kullanabilmek | A | ||||
Word ekranını, menü ve pencerelerini kullanabilmek | A | ||||
Word’de belge, tablo hazırlayabilmek, belgeye nesne ekleyebilmek | A | ||||
Birinci basamak yazışma örneklerini hazırlayabilmek | A | ||||
Excel ekranını, menü ve pencerelerini kullanabilmek | A | ||||
Excel içinde belge, tablo ve grafik hazırlayabilmek | A | ||||
Birinci basamakta kullanılan tablo ve grafik örnekleri hazırlayabilmek | A | ||||
Powerpoint ekran, menü ve pencerelerini kullanabilmek | A | ||||
Powerpoint ile eğitim materyali ve sunum hazırlayabilmek | A | ||||
Hazırlanan sunumu gösterebilmek | A | ||||
İnternet explorer menü ve pencerelerini kullanabilmek | A | ||||
İnternet arama motorlarını kullanabilmek | A | ||||
Veri donanımı güvenliğini sağlayabilmek | A | ||||
Web üzerinde elektronik posta oluşturabilmek, ekleyip gönderebilmek, gelen postaları alabilmek | A | ||||
Genel Pratisyenlik e – haberleşme grubunu kullanabilmek | A | ||||
Sıkıştırma programını kullanabilmek | A | ||||
Virus tarama programını kullanabilmek | A |
- EPİDEMİYOLOJİ MODÜLÜ
İçeriği | Notlar (tarih, eğitici, yöntem, GP’nin düşünceleri vs.) |
Birinci Basamakta Veri Toplama | |
Epidemiyolojiye Giriş | |
Nedensellik | |
Araştırma Tipleri | |
Birinci Basamakta Kullanılan Sağlık Ölçütleri | |
Salgın İnceleme | |
Yıllık Çalışma Raporu Planlanması | |
Yıllık Çalışma Raporu Verilerinin Hazırlanması | |
Yıllık Çalışma Raporu Hazırlanması | |
Eleştirel okuma | |
KÖSF puanı: % …………… | |
KOSF puanı: % …………. | |
Eğiticinin görüşü
|
BECERİLER* | TARİH | YETKİNLİK DÜZEYİ** | EĞİTİM ARACI / YÖNTEMİ *** | YETERLİLİK**** | EĞİTİCİ İMZASI |
Birinci basamakta kullanılan temel kayıt ve formları kullanılabilmek | A | ||||
Salgın incelemesi yapabilmek | A | ||||
Sağlık ocağı çalışma raporu hazırlayabilmek | A | ||||
Birinci basamakta sağlık hizmetlerinin planlanması | A | ||||
Sağlık ölçütlerini kullanabilmek | A | ||||
Araştırma planlama, yürütme ve analizini yapmak | A |
- SAĞLIK YÖNETİMİ MODÜLÜ
İçeriği | Notlar (tarih, eğitici, yöntem, GP’nin düşünceleri vs.) |
Ulusal Sağlık Sistemleri ve Bileşenleri | |
Türkiye’de Sağlık Politikaları ve Sağlık Sistemi | |
Türkiye’de Sağlık Örgütlenmesi | |
Sağlık Hizmetleri ve Yönetiminde Temel Kavramlar | |
Örgüt Kavramı ve Yönetime Giriş | |
Yönetim ve Planlama | |
Probleme Dayalı Öğrenim (PDÖ) Yönteminin Tanıtılması | |
Ekip Çalışması | |
Karar Verme | |
Liderlik ve Öz değerlendirme | |
Personel Yönetimi ve Motivasyon | |
Zaman Yönetimi | |
Stres Yönetimi | |
Sağlık Hizmetlerinde Kaynak Kullanımı | |
Sağlık Mevzuatı | |
Afetlerde Sağlık Yönetiminin İlkeleri | |
KÖSF puanı: % …………… | |
KOSF puanı: % …………. | |
Eğiticinin görüşü |
BECERİLER* | TARİH | YETKİNLİK DÜZEYİ** | EĞİTİM ARACI / YÖNTEMİ *** | YETERLİLİK****
|
EĞİTİCİ İMZASI |
KLİNİK MODÜLLER
- KRONİK HASTALIKLAR MODÜLÜ
İçeriği | Notlar (tarih, eğitici, yöntem, GP’nin düşünceleri vs.) | ||||||
Kronik Hastalık Tanımı, Kronik Hastalıklara Yaklaşım | |||||||
Kronik Hastalık Epidemiyolojisi | |||||||
Hipertansiyon | |||||||
Diyabetes Mellitus | |||||||
Aterosklerotik Kalp Hastalığı | |||||||
Dislipidemi | |||||||
Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığı | |||||||
Bronşiyal Astım | |||||||
Alerjik Rinit ve Kronik Ürtiker | |||||||
Kronik Böbrek Hastalıkları | |||||||
Kronik Karaciğer Hastalıkları | |||||||
Malin Hastalıklar | |||||||
Kronik Deri Hastalıkları | |||||||
Kronik Gastrointestinal Hastalıklar | |||||||
Kronik Kas ve İskelet Sistemi Hastalıkları | |||||||
Kronik Nörolojik Hastalıklar | |||||||
Kronik Göz ve Kulak – Burun – Boğaz Hastalıkları | |||||||
Anemiler | |||||||
Kronik Tiroid Hastalıkları | |||||||
KÖSF puanı: % …………… | |||||||
KOSF puanı: % …………. | |||||||
Eğiticinin görüşü | |||||||
BECERİLER* |
TARİH | İSTENEN YETKİNLİK DÜZEYİ** | EĞİTİM ARACI / YÖNTEMİ *** | YETERLİLİK**** | EĞİTİCİ İMZASI | ||
Oftalmoskopi yapabilme, değerlendirebilme | A | ||||||
İnsülin enjeksiyon tekniklerini uygulayabilme | |||||||
Parmak ucundan kan alma | |||||||
Koldan venöz kan alma | |||||||
PPD değerlendirme | |||||||
Glukometre ile kan şekeri ölçebilme | |||||||
EKG değerlendirme | |||||||
Vücut kitle indeksi hesaplama | |||||||
Peakflowmetre ile solunum ölçümü | |||||||
Deri biyosisi yapabilme | |||||||
Solunum egzersizleri | |||||||
İnhaler kullanımı | |||||||
Turbuhaler kullanımı | A | ||||||
Spacer kullanımı | |||||||
Pelvik kas egzersizleri | |||||||
Kan basıncı ölçümü | |||||||
Diyabetik yara bakımı yapabilme | |||||||
DM hasta eğitimi | |||||||
Sigara hasta eğitimi | |||||||
- ACİL TIP MODÜLÜ
İçeriği | Notlar (tarih, eğitici, yöntem, GP’nin düşünceleri vs.) | |||||
Acil Olguya Yaklaşım | ||||||
Olay Yeri Değerlendirilmesi | ||||||
Kardiyopulmoner Resusitasyon (Temel / İleri Yaşam Desteği) | ||||||
Şok | ||||||
Kardiyovasküler Sistem Acilleri | ||||||
Solunum Sistemi Acilleri | ||||||
Gastrointestinal Sistem Acilleri | ||||||
Ürogenital Sistem Acilleri | ||||||
Jinekolojik ve Obstetrik Aciller | ||||||
Nörolojik Aciller | ||||||
Metabolik ve Endokrin Sistem Acilleri | ||||||
Psikiyatrik Aciller | ||||||
Hareket Sistemi Acilleri (Ortopedik) | ||||||
Göz Acilleri | ||||||
Kulak Burun Boğaz Acilleri | ||||||
Travma (Multitravmalı Hastaya Yaklaşım) | ||||||
Çevresel Etkenlere Bağlı Aciller | ||||||
Pediyatrik Aciller | ||||||
Geriyatrik Aciller | ||||||
İntoksikasyonlar | ||||||
Alerjik aciller | ||||||
Hematolojik / Onkolojik Aciller | ||||||
Enfeksiyöz Aciller | ||||||
Acil Sağlık Sistemi | ||||||
Triyaj | ||||||
Olağan Dışı Durumlarda Acil Sağlık Hizmeti | ||||||
Acil Girişimlerdeki Adli ve Etik Sorumluluklar | ||||||
Acil Hizmetlerde Kullanılan Araç ve Gereçlerin Bakımı, Kullanımı ve Ortaya Çıkan Aksaklıkların Giderilmesi | ||||||
Acil Hizmet Sunumu Sırasında Karşılaşılabilecek Hastane Enfeksiyonları ve Sağlık Personeline Yönelik Risk ve Tehditlerden Korunma | ||||||
Stresle Mücadele ve Zor Durumlarda İletişim | ||||||
KÖSF puanı: % …………… | ||||||
KOSF puanı: % …………. | ||||||
Eğiticinin görüşü
|
||||||
BECERİLER* | TARİH | İSTENEN YETKİNLİK DÜZEYİ** | EĞİTİM ARACI / YÖNTEMİ *** | YETERLİLİK**** | EĞİTİCİ İMZASI | |
Steril eldiven giyme / çıkarma | A | G | ||||
Yüzeysel dekontaminasyon sağlama | A | G | ||||
Aletlerin dekontaminasyonu ve mekanik temizliği | A | G | ||||
Yüksek düzeyde dezenfeksiyon yapma | A | G | ||||
Erişkin, çocuk ve bebekte damar (IV kanül ile) yolu açma | A | G | ||||
Nazogastrik sonda uygulama | A | M-GH | ||||
Uygulanacak ilaçları doğru hazırlama | A | G | ||||
Mide yıkama | A | M-GH | ||||
Suprapubik mesane ponksiyonu yapma | B | D-M | ||||
Kardiyoversiyon ve defibrilasyon uygulayabilme (manuel, yarı otomatik, otomatik) | A | M | ||||
Endotrakeal entübasyon | A | M | ||||
Aspirasyon (oral / nazotrakeal) | A | M-GH | ||||
Balon veya maske ile yapay solunum | A | M | ||||
Erişkin Temel Yaşam Desteği | A | M | ||||
Bebekte Temel Yaşam Desteği | A | M | ||||
Çocukta Temel Yaşam Desteği | A | M | ||||
Nazofarengeal airway | A | M | ||||
Orofaringeal airway | A | M | ||||
O2 verme | A | M-GH | ||||
Yabancı cisim çıkarma (Heimlich manevraları) | A | M-A (bilinci açık olgularda heimlich için) | ||||
Suda boğulmada ilkyardım (TYD ile aynı) | A | M | ||||
Travma tahtası ile hasta taşıma | A | M-GH | ||||
Parasentez | B | D/M | ||||
Torasentez | B | D | ||||
Sargı bandaj teknikleri | A | A | ||||
Travmalı hastaya boyunluk uygulama | A | A | ||||
Travmalı uzva alçı ateli uygulama | A | A | ||||
Travmalı uzva bandaj ve soğuk uygulama | A | A | ||||
Kanama durdurma yöntemleri | A | A | ||||
Damar tutma – bağlama | B | D | ||||
Ampüte uzuvların nakli | B | D | ||||
EKG değerlendirme | A | L | ||||
Fiziksel kısıtlama teknikleri | A | T | ||||
Pozisyon verme teknikleri | A | M-GH | ||||
Rektal prolapsus redüksiyonu | B | D | ||||
Monitorizasyon | A | M-L | ||||
Toraks tüpü takma | B | D | ||||
İğne ile toraks dekompresyonu | A | M | ||||
Neonatal resüsitasyon | A | M | ||||
Diyagnostik periton lavajı | B | D | ||||
Arteriyel kan gazı alma | A | M | ||||
Acil olgu değerlendirme | A | SÇ | ||||
İleri dolaşım girişimleri (santral venöz kateter, juguler venöz kateter | A | M | ||||
- ÜREME SAĞLIĞI MODÜLÜ
İçeriği | Notlar (tarih, eğitici, yöntem, GP’nin düşünceleri vs.) | ||||
Dünya ve Türkiye’de Kadın Sağlığı Göstergeleri | |||||
Adolesan Sağlığı | |||||
Kadın Sağlığı (Kadın İzlemi: Aile Planlaması Danışmanlığı ve Yöntemler, CYBE, Kadın Kanserleri, Pelvik ve Fizik Muayene, Laboratuvar) | |||||
Güvenli Annelik (Doğum Öncesi ve Sonrası Bakım ve Doğum) | |||||
İnfertilite Danışmanlığı | |||||
Meme Hastalıkları ve Kadın Kanserleri | |||||
Erkekte Üreme Sağlığı Danışmanlığı | |||||
KÖSF puanı: % …………… | |||||
KOSF puanı: % …………. | |||||
Eğiticinin görüşü
|
|||||
BECERİLER* | TARİH | İSTENEN YETKİNLİK DÜZEYİ** | EĞİTİM ARACI / YÖNTEMİ *** | YETERLİLİK ***** | EĞİTİCİ İMZASI |
Doğum | B | M | |||
RİA uygulama ve çıkarılması | A | ||||
Epizyotomi | B | ||||
Doğum sonrası anne bakımı yapabilme | A | ||||
İdrarda gebelik testi yapabilme | A | ||||
Kadında genital akıntı örneği alma | A | ||||
Kadında genital akıntı örneği değerlendirme | A | ||||
Servikal smear alma ve gönderme | A | ||||
Emzirme danışmanlığı eğitimi verebilme | A | ||||
Gebelik izlemi yapma | A | ||||
Gebelik aşı uygulaması yapma | A | ||||
Meme muayenesi yapma | A | ||||
İnfertilite danışmanlığı yapma | A-B | ||||
Adolesan danışmanlığı yapma | A | ||||
Güvenli annelik danışmanlığı yapma | A | ||||
Aile planlaması danışmanlığı yapma |
A |
||||
Nüfus ölçütlerini hesaplama ve yorumlama | |||||
Jinekolojik muayene yapma ve değerlendirme |
A |
||||
CYBH ile ilgili danışmanlık yapma | A | ||||
Spermiyogram yapma | D – B | ||||
NST yapabilme | C | ||||
Menopoz Danışmanlığı Yapma | A |
- RUH SAĞLIĞI MODÜLÜ
İçeriği | Notlar (tarih, eğitici, yöntem, GP’nin düşünceleri vs.) | |||||
Genel Pratisyenlik Uygulamalarında Ruh Sağlığının Yeri Önemi | ||||||
Ruh Sağlığı İle İlgili Temel Kavramlar | ||||||
Normal Psikososyal Gelişim | ||||||
Toplumda Yaygın Görülen Ruhsal Sorun, Belirti ve Bozuklukların Tanı ve Tedavisi | ||||||
Koruyucu Ruh Sağlığı | ||||||
Kronik Ruhsal Bozukluklarda Rehabilitasyon | ||||||
Psikiyatrik Görüşme Değerlendirme | ||||||
Ruh Sağlığı Alanında Etik ve Yasal Düzenlemeler | ||||||
KÖSF puanı: % …………… | ||||||
KOSF puanı: % …………. | ||||||
Eğiticinin görüşü | ||||||
BECERİLER*
|
TARİH | İSTENEN YETKİNLİK DÜZEYİ** | EĞİTİM ARACI / YÖNTEMİ *** | YETERLİLİK**** | EĞİTİCİ İMZASI | |
Psikiyatrik görüşme değerlendirme |
|
|||||
- BULAŞICI HASTALIKLAR MODÜLÜ
İçeriği | Notlar (tarih, eğitici, yöntem, GP’nin düşünceleri vs.) | |||||
Bulaşıcı Hastalıkların Toplum Sağlığı Açısından Önemi ve İlgili Temel Kavramlar | ||||||
Bulaşıcı Hastalıklardan Korunma | ||||||
Bireye ve Topluma Yönelik Önlemler | ||||||
Bağışıklama (Risk Gruplarının Bağışıklanması) | ||||||
Bağışıklama (Soğuk Zincir) | ||||||
Bağışıklama (Kayıt ve Değerlendirme) | ||||||
Sağlık Eğitimi, Hijyen, Beslenme, Çevreye Yönelik Önlemler | ||||||
Temel İlke ve Tanımlar | ||||||
İşlem Basamakları | ||||||
Kaynağa, Bulaşma Yoluna ve Sağlam Kişilere Yönelik İşlemler | ||||||
Bulaşıcı Hastalık Yönetimi | ||||||
Bulaşıcı Hastalıklarla İlgili Tanı ve Tedavi Rehberleri | ||||||
Gastrointestinal Sistem İle İlgili Bulaşıcı Hastalıklar | ||||||
Solunum Sistemi İle İlgili Bulaşıcı Hastalıklar | ||||||
Genito-üriner Sistem Enfeksiyonları ve Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar | ||||||
Deri ve Yumuşak Doku Enfeksiyonları | ||||||
SSS İle İlgili Bulaşıcı Hastalıklar | ||||||
Çocukluk Çağına Özgü Bulaşıcı Hastalıklar | ||||||
Sağlık Ocağında Az Görülebilecek Enfeksiyon Hastalıklarının Hatırlatılması | ||||||
KÖSF puanı: % …………… | ||||||
KOSF puanı: % …………. | ||||||
Eğiticinin görüşü
|
||||||
BECERİLER* | TARİH | İSTENEN YETKİNLİK DÜZEYİ** | EĞİTİM ARACI / YÖNTEMİ *** | YETERLİLİK**** | EĞİTİCİ İMZASI | |
Tüberkülin testi değerlendirme | ||||||
Aşıları soğuk zincire uygun saklama | ||||||
DBT ve Kızamık aşısı uygulama | ||||||
BCG aşısı uygulama | ||||||
Oral polio aşısı uygulama | ||||||
Kan kültürü alma | D | |||||
- ADLİ TIP MODÜLÜ
İçeriği | Notlar (tarih, eğitici, yöntem, GP’nin düşünceleri vs.) |
Adliye / Emniyet / Adli Hekim Arasındaki İlişkileri Düzenleyen Yasa ve Yönetmelikler | |
Adli Tıp Uygulamalarında Genel Pratisyenin Yasal Yetki ve Sorumlulukları | |
Mesleki Uygulamalardan Doğan Yasal Sorumluluklar | |
İşkence Yöntemleri | |
Adli Tıpta İnsan Hakları İhlallleri ve Ulusal, Uluslararası Yasa ve Sözleşmeler | |
Canlı Adli Olgu Muayenesi | |
Ölü Muayenesi | |
Adli Otopsi ve Adli Patoloji | |
Adli Travmatoloji | |
Adli Rapor Yazma | |
Cinsel Saldırıda Muayene ve Örnek Alma | |
Aile İçi Şiddet | |
Çocuk İstismarı | |
Adli Psikiyatri | |
Zehirlenme, Madde Kullanımı | |
Adli Olguda Hasta / Hekim İlişkilerini Belirleyen Etik Kurallar | |
KÖSF puanı: % …………… | |
KOSF puanı: % …………. | |
Eğiticinin görüşü
|
BECERİLER* | TARİH | İSTENEN YETKİNLİK DÜZEYİ** | EĞİTİM ARACI / YÖNTEMİ *** | YETERLİLİK**** | EĞİTİCİ İMZASI |
Canlı adli olgu muayenesi |
|
A | GH |
- ÇEVRE SAĞLIĞI MODÜLÜ
İçeriği |
Notlar (tarih, eğitici, yöntem, GP’nin düşünceleri vs.) |
Ekoloji | |
Çevre Yönetimi | |
Gıda Sağlığı | |
Su Sağlığı | |
Hava Kalitesi | |
Konut Sağlığı | |
Pestisitler | |
Atıklar | |
Gürültü | |
Radyasyon | |
Vektör Kontrolü | |
Sıhhi ve Gayrisıhhi Müesseseler | |
Çevre Mevzuatı | |
KÖSF puanı: % …………… | |
KOSF puanı: % …………. | |
Eğiticinin görüşü
|
BECERİLER* | TARİH | İSTENEN YETKİNLİK DÜZEYİ** | EĞİTİM ARACI / YÖNTEMİ *** | YETERLİLİK**** | EĞİTİCİ İMZASI |
Klor solüsyonu ile su dezenfeksiyonu yapma | |||||
Sudaki klor düzeyini ölçebilme | |||||
Sudan bakteriyolojik inceleme örneği alma | |||||
Sudan kimyasal inceleme örneği alma | |||||
Gıda numunesi alabilme | |||||
Hava kirliliği ölçümü yapabilme | D | ||||
Gürültü ölçümü yapabilme | D | ||||
Sağlık kuruluşları ve GSM denetimi yapabilme |
- GERİATRİ MODÜLÜ
İçeriği | Notlar (tarih, eğitici, yöntem, GP’nin düşünceleri vs.) | ||||
Geriatri Tanımlaması | |||||
Yaşlanma Kavramları ve Tanımlar | |||||
Geriatride Yaş Grupları, Epidemiyolojik ve Demografik Verilerle Yaşlanma | |||||
Geriatride Temel Sağlık Sorunları | |||||
Yaşlanma Fizyolojisi (Yapısal ve Fonksiyonel Kayıplar, Hormonal Değişiklikler, Yaşlanma Biyokimyası ve Apoptosis) | |||||
KÖSF puanı: % …………… | |||||
KOSF puanı: % …………. | |||||
Eğiticinin görüşü | |||||
BECERİLER* | TARİH | İSTENEN YETKİNLİK DÜZEYİ** | EĞİTİM ARACI / YÖNTEMİ *** | YETERLİLİK**** | EĞİTİCİ İMZASI |
Klimakterik dönem danışmanlığı yapma |
- ÇALIŞANLARIN SAĞLIĞI MODÜLÜ
İçeriği | Notlar (tarih, eğitici, yöntem, GP’nin düşünceleri vs.) |
Sosyal Politikalar ve Çalışma Yaşamına Etkileri | |
Sağlıklı Çalışma Hakkı ve Çalışma Yaşamında Sağlık Örgütlenmesi | |
Çalışma Yaşamı ile İlgili Tanım ve Kavramlar | |
Çalışma Ortamından Kaynaklanan Sağlık Riskleri ve Riskli Davranışlar | |
Riskli Gruplar | |
Riskli Çalışma Koşulları | |
Sağlığı Etkileyen Toplumsal ve Bireysel Davranışlar | |
İş ve İşçinin Uyumunu Değerlendirme | |
İş Sağlığı Göstergeleri, Ulusal ve Uluslararası Kurum ve Kuruluşlar ve Yasal Düzenlemeler | |
İlgili Kurum ve Kuruluşlarla İletişim | |
Okul Sağlığı | |
Sağlık Çalışanın Sağlığı | |
KÖSF puanı: % …………… | |
KOSF puanı: % …………. | |
Eğiticinin görüşü
|
BECERİLER* | TARİH | İSTENEN YETKİNLİK DÜZEYİ** | EĞİTİM ARACI / YÖNTEMİ *** | YETERLİLİK**** | EĞİTİCİ İMZASI |
İlgili formların doldurulması
|
|
A |
- KÜÇÜK CERRAHİ GİRİŞİMLER MODÜLÜ
İçeriği | Notlar (tarih, eğitici, yöntem, GP’nin düşünceleri vs.) | ||||
Enfeksiyon Önleme Teknikleri | |||||
Cerrahi Aletlerin Tanıtımı, Sterilizasyon, Dezenfeksiyon, Proflaksi | |||||
Yara Bakımı | |||||
Sutur Teknikleri | |||||
Abse Tedavisi, Lipom, Sebase Kist Çıkarması | |||||
İdrar sondası ve Lavman Uygulama | |||||
Tırnak Çekme | |||||
KBB Hastalıklarında KCG | |||||
Göz Hastalıklarında KCG | |||||
KÖSF puanı: % …………… | |||||
KOSF puanı: % …………. | |||||
Eğiticinin görüşü | |||||
BECERİLER* | TARİH | İSTENEN YETKİNLİK DÜZEYİ** | EĞİTİM ARACI / YÖNTEMİ*** | YETERLİLİK**** | EĞİTİCİ İMZASI |
IM, SC ve ID enjeksiyon yapma | A | ||||
Göz kapağı çevirme | |||||
Otoskop kullanımı | |||||
Anterior rinoskopi | |||||
Kulak yıkama | |||||
Nazal tampon uygulama | |||||
Apse drenajı | |||||
Yara – yanık bakımı yapabilme | |||||
Lokal anestezi uygulama | |||||
Yaraya pansuman yapma | |||||
Kulaktan yabancı cisim çıkarma | |||||
Burundan yabancı cisim çıkarma | |||||
Gözden yabancı cisim çıkarma | |||||
Umblikal granülom yakma tedavisi | |||||
Üretral kateter takma | |||||
Fimozis ve labial sineşi tedavisi | |||||
Lomber ponksiyon | |||||
Sünnet | |||||
Lavman | |||||
Kan transfüzyonu yapabilme | |||||
Tırnak çekme | |||||
Travmalı uzva bandaj ve soğuk uygulama | |||||
Koterizasyon yapma | |||||
Prostat değerlendirmesi yapma |
- LABORATUVAR VE RADYOLOJİ KULLANIMI MODÜLÜ
İçeriği | Notlar (tarih, eğitici, yöntem, GP’nin düşünceleri vs.) | |||||
Teknik donanımın seçimi, bakımı, kullanımı | ||||||
Verilmesi hedeflenen laboratuvar hizmeti boyutlarının saptanması | ||||||
Donanım belirlemede karar verme ve karşılaşılacak güçlükler | ||||||
Donanım için teknik şartnameler | ||||||
Kullanılacak cihazın el kitabının edinilmesinin önemi | ||||||
Lab. donanımının kullanımında dikkat edilmesi gereken noktalar | ||||||
Sağlık ocağının özelliklerine uygun aboratuar donanımının belirlenmesi | ||||||
Akılcı aboratuar kullanımı | ||||||
Akılcı aboratuar kullanımı, uygulama sırasında karşılaşılacak sorunların değerlendirilmesi | ||||||
Akılcı aboratuar kullanımının yararları | ||||||
Akılcı aboratuar kullanımında dikkatlerin gerçek bir duruma çekilmesi | ||||||
Laboratuvar sonuçlarını etkileyen faktörler, tanımlar ve sorunlar | ||||||
Laboratuvarda çalışan teknik elemanın eğitim ve denetimi | ||||||
Uygulama alanının ve kullanılacak donanımların tanıtımı, | ||||||
KÖSF puanı: % …………… | ||||||
KOSF puanı: % …………. | ||||||
Eğiticinin görüşü | ||||||
BECERİLER* | TARİH | İSTENEN YETKİNLİK DÜZEYİ** | EĞİTİM ARACI / YÖNTEMİ *** | YETERLİLİK**** | EĞİTİCİ İMZASI | |
Aletlerin dekontamisyonu ve mekanik temizliği | A | |||||
Kan alma sırasında bireysel ve çevresel koruma | ||||||
Yüksek düzeyde dezenfeksiyon yapma | ||||||
Yüzeyel dezenfeksiyon yapma | ||||||
EKG çekme | ||||||
Kan grubu bakma | ||||||
Gaita mikroskopisi hazırlama | ||||||
Gaita mikroskopisi değerlendirme | ||||||
Gaitada gizli kan bakma | ||||||
Kanama zamanı bakma | ||||||
Periferik kandan yayma hazırlama | ||||||
Periferik kandan yayma değerlendirme | ||||||
Hb ölçme (Sahli ile) | ||||||
Yara yerinden sürüntü, kültür örneği alma | ||||||
Boğaz kültürü alma | ||||||
Striple idrar analizi yapma | ||||||
Idrar sedimentine mikroskobik bakma | ||||||
BOS mikroskopik değerlendirme | ||||||
Rektal sürüntü alma, selafon bant tekniği | ||||||
Tüberkülin testi (PPD) uygulama | ||||||
PPD değerlendirme | ||||||
Glukometre ile kan şekeri ölçümü | ||||||
Röntgen değerlendirme | ||||||
- ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI MODÜLÜ
İçeriği | Notlar (tarih, eğitici, yöntem, GP’nin düşünceleri vs.) |
Ülkemizde Çocuk Sağlığı Göstergeleri | |
Anne Sütü ve Emzirme Danışmanlığı | |
Ek Gıdalara Geçiş ve Çocuk Beslenmesi | |
Büyümenin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi | |
Beslenme Bozuklukları | |
Çocuk Sağlığı İzlemi | |
Çocukluk Çağında Gelişimin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi | |
Çocukluk Çağı Bağışıklama Programı ve Sık Karşılaşılan Sorunlar ve Çözümleri | |
Çocukluk Çağı Hastalıklarına Entegre Yaklaşım | |
KOSF puanı: % …………. | |
Eğiticinin görüşü |
BECERİLER* | TARİH | İSTENEN YETKİNLİK DÜZEYİ** | EĞİTİM ARACI / YÖNTEMİ *** | YETERLİLİK**** | EĞİTİCİ İMZASI |
Çocuk ve bebekte damar yolu açma | A | ||||
Yenidoğanda göbek bakımı | |||||
Doğum sonrası bebek bakımı | |||||
Uygun emzirme pozisyonları ve tekniği | |||||
Süt sağma teknikleri | |||||
Kap ile besleme | |||||
Relaktasyon | |||||
ORS karışımını kullanıma hazırlama | |||||
Dehidratasyonun değerlendirilmesi | |||||
Antropometrik ölçümlerin değerlendirilmesi | |||||
Büyüme eğrisi doldurulması | |||||
Gelişimsel kalça displazisi muayenesi |